Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Többszörös mutatószámok

Az üzleti vizsgálatokban gyakran alkalmazzák a többszörös mutatószámokat adott fogalmak megragadásához. Például az attitűdöket gyakran egy skálában összesített több elemmel mérik. Hogy miért? Erre egy példával fogunk rávilágítani. Tegyük fel, hogy valaki meg kívánja állapítani matematikai készségünket. Mindössze egy feladatot kell megoldanunk. Az eredményt kétféleképpen minősíthetjük: „helyes” vagy „helytelen”. A tesztben valószínűleg nem fogjuk örömünket lelni. A legjobb esetben is csak matematikai készségeink szerény töredékét fogja tükrözni. Így a fő ok, amiért többszörös mutatószámokat használunk, az, hogy olyan mérést végezzünk, amely lefedi a mérni kívánt fogalom területét. A többszörös mutatószámokon alapuló mérések robusztusabbak, tehát a véletlen mérési hibák száma csökken.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave