Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Adatgyűjtés

Az üzleti tanulmányokban a kutatók többségének primer adatgyűjtésre is szüksége van ahhoz, hogy választ tudjon adni a kutatási kérdésére. Miután a kutató úgy határozott, hogy primer forrásokból információt/adatokat gyűjt, el kell döntenie, milyen adatgyűjtési módszert használjon. Mint korábban említettük, végezhet megfigyelést, kísérletet, megkérdezést vagy felmérést. De az adatgyűjtéssel kapcsolatos döntés annak megítélésétől függ, hogy milyen típusú adatra van szükség egy adott kutatási problémához. Az egyik fontos szempont, hogy meghatározzuk/megismerjük az elemzési egységet. Még az egy országot érintő kutatásokban is, ahol összehasonlítják és szembeállítják az adatokat, ügyelnünk kell arra, hogy a megkérdezett vállalatok összehasonlíthatók legyenek. Ez a szegmentációhoz, az új termékek fejlesztéséhez, a kereslet előrejelzéséhez, illetve a belépési stratégia tanulmányozásához szükséges országelemzéshez is fontos.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave