Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Miért van szükség (újra) vállalati internet- és infokommunikációs stratégiára?

A nemzetközi és hazai könyvpiacon is számos könyv foglalkozik az internetnek és az internetet magát felhasználó informatikai eszközöknek az életünket, gazdaságunkat, sőt a még az annál tágabb értelmezésű, társadalmunkat is átalakító hatásaival. Egyfelől ez teljesen érthető, hiszen a XX. század végének, illetve a XXI. század elejének legjelentősebb innovációjáról van szó, amellyel kapcsolatban ugyan voltak túlzott várakozások, de még azok kiszűrésével is be kell látnunk, hogy a „globális falu” kialakulásának sokkját különböző szempontokból is fel kell dolgoznunk. Másfelől azt is elismerhetjük, hogy ezeknek az elemzéseknek a bősége igen nagy nehézséget okoz az érdeklődő olvasók, döntéshozók, illetve stratégiaalkotók számára egyaránt. Annak ellenére ugyanis, hogy egyértelmű konszenzus van abban, hogy az információs és kommunikációs technológiák adják a gazdasági fejlődés egyik fő hajtóerejét, sokan azért tartják magukat távol ettől a kérdéstől, mert hihetetlenül nehéz követni a rendkívül gyors változásokat, felmérni ezek komplexitását és megfelelő döntést hozni a hatékony alkalmazásokkal kapcsolatban. Különösen igaz ez az üzleti és vállalati alkalmazások esetében. A túlbonyolított, sokszor ismétlődő, ráadásul gyakran más gazdasági kontextusból kritikátlanul átvett elemzések elriasztják az olvasókat, és ami ennél gazdasági szempontból sokkal rosszabb, az üzleti alkalmazások iránt érdeklődőket.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave