Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Az infokommunikációs technológia közképe meghatározza az üzleti menedzsmenttudatot

Az informatikai eszközök vállalati alkalmázásával kapcsolatos stratégiai kérdések átgondolását a könyv bevezetőjében azzal indokoltam, hogy az informatika fejlődése, a számítógéppel és az internettel kapcsolatos koncepciók alapvetően megváltoztak. Ezt fontos kiindulópontnak tartom, mert a technológiáról alkotott fogalomrendszerünk, a működésével kapcsolatos metaforáink meghatározzák azokat az elképzeléseinket, terveinket vagy vízióinkat, amelyekre a technológia képes, és ahogy a szervezet működésére hatnak. Fejlődésük részben útfüggő (kompatibilitás és gazdaságosság), és ezzel adott időszakokban technológiai rezsimeket határoz meg, mint például az integrált információrendszerek korszaka vagy az e-kereskedelmi korszak (Applegate et al., 1996). Sokszor azonban váratlan események vagy áttörő innovációk következményeként nem előrevetíthető fejlődési szakadásokkal – diszkontinuitásokkal – jellemezhetőek, amit a jövőkutatás (Nováky, 1997), és a jövő menedzsment (Duma, Erdős, 2008) módszereivel elemezhetünk.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave