Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


A virtuális társadalom szereplői – az MMORPG-játékosok

Az online játékok két fő csoportra bonthatók, az egyik fajtájuk az alacsony időráfordítást igénylő játékok, amelyek bárki által könnyen elsajátíthatóak. Ezek alacsonyabb fejlesztési és terjesztési költségeket igényelnek, viszont életciklusuk is rövidebb. Ebbe a kategóriába tartoznak a MOG-ok (Multiplayer Online Game, többszereplős online játékok, amelyekben a fejlesztők által kialakított virtuális világon belül csupán korlátozott számú játékos tartózkodhat egyidejűleg), illetve a Web-board játékok (póker és egyéb kártyajátékok, sakk stb.). Ezeket összefoglaló néven szokás „casual game”-nek (alkalmi játéknak) is nevezni. Az ilyen játékok célközönségének az alkalmi játékosok számítanak, akiknek az idejük jelentős részét játékra fordító „hardcore” (keményvonalas) játékosokkal szemben korlátozott a játék iránti érdeklődésük, innen ered az alkalmi jelző. A „casual game”-eket elsősorban az idősebb korosztály nőtagjai kedvelik, de a játékosok közt megtalálhatók a tiniktől kezdve a negyvenévesekig mindkét nem képviselői.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave