Nemeslaki András

Vállalati internetstratégia


Az e-kereskedelem hatása a kiskereskedelemre: egy viszonylag egyszerű iparági hatás Magyarországon

Bőgel György, a Közép-európai Egyetem tanára, a magyar információmenedzsment és elektronikus kereskedelem egyik legelismertebb szakértője a 2010-es Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) konferencián egy szemléletes példán illusztrálta az elektronikus kereskedelem iparági hatását (Bőgel, 2010). Két kisvárosi pék internetes befektetésén keresztül érzékeltette azt, hogy versenyhelyzetben az IT által nyújtott piaci előny hamar elolvad, hiszen a követők vissza tudják szerezni vevőiket, abban az esetben, ha az IT-beruházás nem párosul valamilyen megkülönböztetett szolgáltatással. Bőgel Györgynek nem ezt a kis mikroökonómiai példáját szeretném részletesen ismertetni, hanem azt a tágabb tanulságot, amit ebből levont, és a magyar kiskereskedelem példáján illusztrált.

Vállalati internetstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 837 8

A termelési tényezők fogalomköre egyre bővült a közgazdaságtan fejlődése során. Először csak a földet, majd a munkát és a tőkét, a 20. század végétől pedig már az információt is közéjük sorolták. Nemeslaki András könyve meggyőzően bizonyítja, hogy ma már az internet is kulcsfontosságú erőforrás, termelési tényező a gazdaság szereplői számára. Felhívja a figyelmünket arra is, hogy a társadalom egyre inkább aszerint is rétegződik, hogy tagjai miként tudják céljaik szolgálatába állítani az internetet, és hogy az internet használatának képessége már nem csupán életkor szerint alakítja a jövedelmi és szociális pozíciókat.

Török Ádám, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár

A szerző bemutatja azokat az ismereteket, amelyek a technikai rendszerektől a társadalmi rendszerekig, illetve a valós világoktól a virtuális világokig alapvetővé váltak. Mindezek tárgyalása során példák és minták jól elhelyezett kifejtésével vezeti be az olvasót ezen új ismeretek világába.

Szintay István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem

Az infokommunikációs technológiák a közigazgatás több területén is komoly innovációs erőforrást jelentenek. A könyv témakörei így nemcsak az üzleti stratégiai gondolkodásban, hanem a közszolgálat területén dolgozó vezetők számára is nélkülözhetetlenek. Kis Norbert, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem megalapításáért felelős miniszteri biztos, a felsőoktatásért és tudománypolitikáért felelős helyettes államtitkár.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nemeslaki-vallalati-internetstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave