Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Áttekintés

A marketingkutatás a marketing egyik legfontosabb és legérdekesebb ága. Ebben a fejezetben meghatározzuk a marketingkutatás definícióját, és két részterületre osztjuk: problémafeltáró, illetve problémamegoldó kutatásra. Különböző, az életből vett példákon keresztül is felvázoljuk a marketingkutatás alapkoncepcióját. Bemutatjuk a marketingkutatás folyamatának hat lépését, illetőleg bemutatjuk a marketingkutatás természetét, kiemelve szerepét a marketingdöntéseket szolgáló információk megszerzésében. Ezután áttekintjük a marketingkutatással foglalkozó intézményeket, amelyek együttesen alkotják a marketingkutatási iparágat, és útmutatást adunk a megfelelő szolgáltató kiválasztásához is. Mivel nagy a kereslet a jól végzett, minőségi marketingkutatásokra, sokféle karrierlehetőség kínálkozik ezen a piacon. Bemutatjuk, hogy a marketingkutatás a marketing információrendszerének vagy a döntéstámogató rendszerének szerves része. A marketingkutatás folyamatának illusztrálásaként áttekintünk egy olyan áruház vevőkörében végzett törzsvásárlói kutatást, amely egy valós, ezen könyv amerikai szerzője által irányított kutatási projekt volt, és amelyet végigvezetünk az egész könyvön. A projekt ebben a kiadásban újabb kérdésekkel bővült az előző kiadásokban megismerthez képest, és a fontosabb adatokat is közöljük elemzések céljára. Ezek az „Áruházi vevőkörkutatás” elnevezésű szakaszok minden fejezetben megtalálhatók. Bemutatjuk a nemzetközi marketingkutatás sajátosságait, amelyek módszeres elemzésére majd a későbbi fejezetekben kerül sor. A marketingkutatás etikai vonatkozásaira és a kutatók saját maguk, egymás és a projektek iránti felelősségére a könyv minden egyes fejezetében részletesen kitérünk. Ebben a fejezetben a marketingkutatás számos internetes és gyakorlati alkalmazásával találkozhatunk a „Kutatási feladat”, „Gyakorlati kutatás” és a „Döntést előkészítő kutatás” elnevezésű, feladatokkal is kiegészített gyakorlatokban. Ezek a könyvben végig kiemelt hangsúlyt kapnak. Azok az oktatók, akik valós marketingkutatási projektet kívánnak indítani, minden bizonnyal hasznosnak találják majd a „Kutatás élesben: Marketingkutatási projekt” című részt. Talán nem is lehetne jobb áttekintést adni a kutatásról annál, mint hogy néhány példával bemutatjuk a marketingkutatás sokrétűségét.

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave