Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Etikai kérdések a marketingkutatásban

A kutató felelőssége, hogy olyan skálát alkalmazzon, amelynek segítségével választ kap a kutatás kérdéseire, és tesztelheti a hipotéziseket. Tegyük fel, hogy a Wall Street Journalhez hasonló napilap pontos információt szeretne azok személyiségjegyeiről, akik rendszeresen olvassák az újságot, és azokról, akik nem olvassák. A személyiségjegyekkel kapcsolatos információk megszerzésének legszerencsésebb menete, ha a válaszadóknak (az olvasóknak és a nem olvasóknak) olyan kártyákat adnak, amelyek mindegyikén egy személyiségjegy van feltüntetve. A válaszadókat arra kérik, hogy csoportosítsák és rendezzék sorba a kártyákat aszerint, hogy véleményük szerint melyik írja le legjobban saját személyiségüket, és melyik legkevésbé. Az eljárás a személyiségjegyekbe enged betekintést azáltal, hogy a válaszadók összehasonlíthatják és sorba rendezhetik a személyiségjegyeket tartalmazó kártyákat. Az eredmény sorrendi jellegű, amely a többváltozós elemzést megnehezíti. Annak érdekében, hogy az olvasók és a nem olvasók személyiségjegyeinek különbségét meg lehessen vizsgálni, és megfelelő marketingstratégiai változókat lehessen alkalmazni, intervallumskála adataira lenne szükség. A kutató feladata, hogy olyan adatokat szerezzen, amelyek az adott kutatási kérdés esetében a legmegfelelőbbek. Az alábbi példa ezt mutatja be.

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave