Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Hogyan lehet definiálni a mérést?
  2. Melyek az alapvető skálatípusok?
  3. Határozza meg a névleges és sorrendi skálák közötti különbségeket!
  4. Melyek a változtatható nulla pont hatásai az intervallumskála esetén?
  5. Melyek az arányskála intervallumskálával szembeni előnyei? Mennyire fontosak ezek az előnyök?
  6. Mi az összehasonlító arányskála?
  7. Mi a páros összehasonlítás?
  8. Mik a páros összehasonlítás előnyei és hátrányai?
  9. Jellemezze a konstans összegű skálát! Mennyiben különbözik ez a többi összehasonlító arányskálától?
  10. Jellemezze a Q-rendezőtechnikát!
 
Gyakorlatok
1.
Milyen típusúak az alábbi skálák (névleges, sorrendi, intervallum, arány)? Indokolja válaszát!
 
a)
Szeretek keresztrejtvényt fejteni
 
 
egyetért
 
 
 
nem ért egyet
 
 
1
2
3
4
5
 
b)
Hány éves?
 
 
 
___________
 
c)
Kérem, rangsorolja 1-től 5-ig az alábbi tevékenységeket kedveltség szerint.
 
 
i)
újságolvasás
 
 
___________
 
 
ii)
tévénézés
 
 
___________
 
 
iii)
randevúzás
 
 
___________
 
 
iv)
bevásárlás
 
 
___________
 
 
v)
étteremlátogatás
 
 
___________
 
d)
Mi az Ön taj száma?
 
e)
Egy átlagos napon mennyi időt tölt el házi feladatainak és egyéb órai kötelezettségeinek teljesítésével?
 
 
i)
kevesebb mint 15 percet
 
 
___________
 
 
ii)
15–30 percet
 
 
___________
 
 
iii)
31–60 percet
 
 
___________
 
 
iv)
61–120 percet
 
 
___________
 
 
v)
több mint 120 percet
 
 
___________
 
f)
Az elmúlt hónapban mennyit költött szórakozásra?
___________
2.
Azt feltételezve, hogy 100 megkérdezett választ adott az első feladat valamennyi kérdésére, határozza meg, hogy az egyes kérdések esetében milyen jellegű statisztikai módszerrel lehet az adatokat elemezni!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave