Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Mi a célja a kérdőíveknek és a megfigyelési adatlapoknak?
  2. Magyarázza el, hogy a kérdőív majdani kezelése hogyan befolyásolja a kérdőív szerkesztését!
  3. Hogyan határozná meg, hogy egy bizonyos kérdés szerepeljen-e a kérdőívben?
  4. Mit jelent a kétdimenziós kérdés?
  5. Mi lehet az oka, ha a válaszadó képtelen válaszolni a feltett kérdésekre?
  6. Magyarázza el a kihagyás, az időbeni összemosás és a kitalálás típusú hibákat!
  7. Magyarázza meg a segített és a segítség nélküli visszaemlékezés fogalmát!
  8. Mi lehet az oka, ha a válaszadók nem hajlandók válaszolni a kérdésekre?
  9. Mit tehet a kutató annak érdekében, hogy az információkérés indokoltnak tűnjön?
  10. Magyarázza el a véletlenszerű módszerek használatát a kényes információk megszerzésénél!
  11. Melyek a strukturálatlan kérdések előnyei és hátrányai?
  12. Milyen problémákkal találkozhatunk a szelektív zárt kérdések kialakításánál?
  13. Milyen útmutató áll rendelkezésünkre a kérdések megfogalmazásához?
  14. Mi a befolyásoló kérdés? Mondjon rá példát!
  15. Mi a megfelelő sorrend az alapvető, csoportképző és az azonosító információkat tudakoló kérdések között?
  16. Milyen tanácsokat adhatunk a kérdőív formája és külalakja tekintetében?
  17. Írja le, milyen problémákkal szembesülhetünk a kérdőív kipróbálása során!
  18. Milyen főbb döntéseket kell hoznunk a megfigyelési adatlapok kialakításakor?
 
Gyakorlatok
  1. Alakítson ki három kétdimenziós kérdést a repüléssel és az utasok légitársasági preferenciáival kapcsolatban! Adja meg a kérdések helyesen feltett változatait is!
  2. Soroljon fel legalább 10 olyan kétértelmű szót, amelyek használatát el kell kerülni a kérdések megfogalmazásakor!
  3. A következő kérdések meghatározzák-e a problémát? Ha igen miért, ha nem, miért nem?
    1. Mi az Ön kedvenc fogkrémmárkája?
    2. Milyen gyakran megy Ön nyaralni?
    3. Fogyaszt-e Ön narancslét?
      1. igen    2. nem
  4. Fogalmazzon meg egy nyílt kérdést annak megállapítására, hogy a háztartásban kertészkednek-e! Alakítson ki alternatív és szelektív zárt kérdést is ugyanennek az információnak a megszerzésére! Melyik forma felel meg leginkább a célnak?
  5. Alakítson ki öt kérdést, amelyek arra kérik a válaszadókat, hogy általánosítsanak vagy becsléseket végezzenek!
  6. Fogalmazza meg kérdések sorozatát annak megállapítására, hogy a tíz éven aluli gyermekkel rendelkező háztartások mekkora hányadában bánnak rosszul a gyerekekkel. Alkalmazza a véletlenszerű válaszadási technikát!
  7. Egy nagy telefontársaság marketingkutatási osztálya frissdiplomást alkalmazott és arra kérik fel, hogy készítsen el egy kérdőívet a háztartások telefonkártyák iránti preferenciáinak megismerésére. A kérdőívet bevásárlóközpontokban fogják lekérdezni. A kérdőívszerkesztés alapelveit alkalmazva kritikusan értékelje a következő kérdőívet.
 
Felmérés a háztartási telefonhívó kártyáról
1. Az Ön neve
2. Kora:
3. Családi állapota
4. Jövedelme:
 
5. Milyen telefonkártyával rendelkezik a következők közül, ha egyáltalán van Önnek telefonkártyája?
1. __________ AT&T
2. __________ MCI
3. __________ US Sprint
4. __________ Egyéb
 
6. Milyen gyakran használ Ön telefonkártyát?
 
Néha
 
 
 
Nagyon gyakran
 
1
2
3
4
5
6
 
7. Mit gondol Ön az AT&T telefonkártyájáról?
 
8. Tételezzük fel, hogy az Ön háztartása telefonkártyát választ. Kérjük, osztályozza a következő tényezőket a kártya kiválasztásánál képviselt fontosságuk alapján
Nem fontos
Nagyon fontos
a) Hívásonkénti költség
1
2
3
4
5
b) Egyszerű használat
1
2
3
4
5
c) Helyi és távolsági díjak egy számlán jelennek meg
1
2
3
4
5
d) Árengedmények és kedvezmények a hívásokon
1
2
3
4
5
e) A telefonszolgáltatás minősége
1
2
3
4
5
f) Az ügyfélszolgálat minősége
1
2
3
4
5
 
 
 
 
 
 
 
9. Milyen fontos, hogy egy telefontársaság telefonkártyákat kínáljon ügyfeleinek?
Nem fontos
 
 
 
 
Nagyon fontos
1
2
3
4
5
6
7
 
10. Vannak-e otthon lakó gyerekei?
 
Köszönjük a segítségét!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave