Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Gyakorlati feladatok

Szerepjáték
  1. Egyetemének hallgatói irodája szeretné felmérni a diákok attitűdjeit egy új adománygyűjtő program iránt. Tanácsadóként kvótás mintát kell kidolgoznia. Milyen kvótaváltozókat és milyen szintű változókat használna? Hány hallgató legyen egy cellában? A hallgatói irodától vagy az egyetemi könyvtárból szerezze meg a szükséges információkat, majd a hallgatói iroda munkatársait alakító diáktársainak mutassa be az eredményeket!
  2. Ön egy nagy New York-i bankban dolgozik vezető marketingkutatóként. A vezetőség szeretné kideríteni, hogy a különböző etnikai csoportok banki szokásaiban tapasztalható-e eltérés. Felmerült a kérdés, hogy New York City lakosainak sokféleségéből kiindulva nem lenne-e célravezető a piacot etnikai hovatartozás szerint szegmentálni. Ehhez felmérés készül. Önt arra kérték, tervezze meg a megfelelő mintavétel folyamatát. Hajtsa végre a feladatot, és diáktársainak mint a bank vezetőségének mutassa be az eredményeket!
 
Terepmunka
  1. Az egyik nagy szoftvercég azt akarja kideríteni, hogy a Kalifornia államban működő (1) gyártóvállalatok, (2) szolgáltató szervezetek és (3) oktatási intézmények mire használják a táblázatkezelő programokat. A könyvtárban rendelkezésre álló adatok alapján dolgozza ki a célnak megfelelő mintavételi tervet!
  2. Látogasson meg egy helyi marketingkutató céget! Állapítsa meg, milyen módszerekkel ellenőrzik a telefonos interjúkban az online minta adatait! Röviden foglalja össze a vizsgálat eredményét!
 
Csoportos vita
  1. „Mivel az Amerikai Népszámlálási Hivatal mintavétellel ellenőrzi a különböző felmérések adatainak pontosságát, olyan alkotmánymódosításra van szükség, amely megengedné, hogy a tízévenkénti népszámlálások helyett minta alapján számítsák az adatokat.” Kis csoportban vitassák meg ezt a kijelentést!
  2. „Nagyságrendileg a nem mintavételi hiba nagyobb a mintavételi hibánál, így teljesen mindegy, milyen mintavételi technikát alkalmaznak”. Vitassák meg ezt az állítást!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave