Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Fogalmazza meg, mi a feladata a marketingkutatásnak!
  2. Milyen döntéseket kell hozniuk a marketingmenedzsereknek? Hogyan segíti a marketingkutatás e döntések meghozatalát?
  3. Definiálja a marketingkutatás fogalmát!
  4. Mutassa be a marketingkutatás csoportosítását!
  5. Mutassa be a marketingkutatási folyamat lépéseit!
  6. Hogyan célszerű a kutatás végzésére vonatkozó döntést meghozni?
  7. Mutassa be az adatszolgáltatók és egyéb szolgáltatók csoportosítását!
  8. Mit jelent a szindikált szolgáltatás?
  9. Mi a fő különbség egy teljes körű és egy szakosodott szolgáltató között?
  10. Melyek a márkázott termékek?
  11. Soroljon fel legalább öt irányelvet, amelyek alapján kiválasztható egy külső adatszolgáltató!
  12. Milyen karrierlehetőségek kínálkoznak a marketingkutatásban?
  13. Említsen meg három etikai problémát, amely (1) az ügyféllel, (2) a szolgáltatóval, illetve (3) a válaszadóval kapcsolatban felmerülhet!
  14. Mi a marketing-információrendszer?
  15. Miben különbözik a döntéstámogató rendszer a marketing-információrendszertől?
 
Gyakorlatok
  1. Lapozza át néhány napi-, illetve hetilap legutóbbi számait, és keressen öt-öt példát problémaazonosító, illetve problémamegoldó kutatásra!
  2. Nevezzen meg egy-egy olyan típusú marketingkutatást, amelyek a következő szervezetek számára hasznosak lehetnek:
    • egyetemének könyvesboltja,
    • helyi közlekedési vállalat az Ön városában,
    • nagyáruház az Ön körzetében,
    • egyeteméhez közeli étterem,
    • állatkert egy nagyvárosban!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave