Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Internetes és számítógépes feladatok

  1. Alább kilenc luxusautó-márka négy szempont szerinti válaszadói értékelése látható. A márkák egyes szempontjait (presztízs, teljesítmény, luxusfokozat és érték) 7 fokozatú skálán értékelték (1 = alacsony és 7 = kiváló). Az SPSS Windows vagy egyéb szoftverprogram segítségével készítsen kétdimenziós MDS grafikont! Értelmezze az egyes dimenziókat! Értelmezze a kapott grafikont!
  2. Elemezze a 21.1. táblázat adatait a megfelelő MDS-eljárással! Hasonlítsa össze a kapott eredményeket a leírtakkal!
  3. Elemezze a saját hasonlósági értékítéleteit a 12 pipereszappan-márkára! Használja a megfelelő MDS-eljárást, mint pl. ALSCAL! Nevezze el a dimenziókat és értékelje a saját térbeli térképét!
  4. Használjon OLS-regressziót a három edzőcipő-jellemző részértékfüggvényeinek kiszámítására az Ön adatainak felhasználásával! Hasonlítsa össze az eredményeket a szövegben leírtakkal!
 
Márka
Presztízs
Teljesítmény
Luxusfokozat
Érték
Lexus
5,00
7,00
5,00
7,00
Infiniti
5,00
6,00
5,00
7,00
BMW
5,00
7,00
6,00
5,00
Mercedes
6,00
6,00
6,00
6,00
Cadillac
5,00
5,00
6,00
5,00
Lincoln
6,00
6,00
5,00
5,00
Porsche
5,00
6,00
5,00
4,00
Bentley
7,00
4,00
7,00
3,00
Rolls
7,00
5,00
7,00
1,00

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave