Bauer András, Kolos Krisztina (szerk.)

Márkamenedzsment


Márkamenedzsment multinacionális környezetben

A kozmetikai ipar egyik meghatározó nemzetközi multinacionális vállalatánál a márkamenedzser feladata rendkívül összetett. Mivel a legtöbb terméket licencszerződés keretében értékesítik, a márkatulajdonos nem a cég. Ez egy olyan speciális helyzet, ahol még inkább meg van kötve a márkamenedzser keze. Például a parfümiparban a tulajdonjogokat a nevet adó híresség birtokolja. Legtöbbször egy nemzetközi portfólióból kell kiválasztani a piaci bevezetésre legalkalmasabb termékeket. Vannak kötelezően bevezetendő új termékek, de annak termékvariánsai közül választani lehet. Például a dekorkozmetikánál egy új körömlakk bevezetését előírhatja a központ, de a bevezetendő színeket az összes létező szín közül lehet kiválasztani. Emellett ezeknél a nemzetközi márkáknál a központ javaslatot tesz a benchmark márkára. Ez azt jelenti, hogy meghatározza, melyik versenytárs márka pozicionálásával kell összehasonlítani a terméket annak bevezetésekor.

Márkamenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 010 6

A Bauer András és Kolos Krisztina által szerkesztett Márkamenedzsment könyv hiánypótló munka a hazai szakkönyvpiacon. A márkákkal már jó ideje foglalkozó gyakorló szakemberként úgy vélem, hogy a könyv a márkamenedzserek számára nélkülözhetetlen ismereteket mutatja be, a sok gyakorlati példa pedig segíti az ismeretek alkalmazhatóságát. A könyv érdemei közül fontos kiemelnem annak sokszínűségét; az olvasó érdeklődése és munkatapasztalatai alapján kedvére válogathat az egyes témák közül, amelyek a szolgáltatások márkázásától kezdve, a luxusmárkákon keresztül a high-tech márkákig számos izgalmas alkalmazási területet ölelnek fel. Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik tanulmányuk vagy már munkájuk kapcsán, kezdőként vagy tapasztalt marketingesként márkamenedzsmenttel foglalkozva ismereteiket kívánják bővíteni, felfrissíteni.

Szokolai Júlia

Üzletág vezető, Nestlé

Hallgatóként mindig szerettem valós adatokon és élő példákon keresztül tanulni, ezért nagyon örülök, hogy elkészült ez a könyv. Külön büszkeség, hogy egy olyan projekt is bekerült ebbe a válogatásba, amin sokat és nagy kedvvel dolgoztam. A könyv számos hazai és nemzetközi példa segítségével szemléletesen mutat be a márkákkal foglalkozó szakemberek számára olyan releváns kérdéseket, mint például a globalizáció vagy a digitális világ kihívásai. Ajánlom e könyvet mindenkinek, aki többet szeretne tudni a márkák izgalmas világáról.

Csanda Gergely

Kommunikációs vezető, NN Biztosító

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-kolos-markamenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave