Bauer András, Berács József

Marketing


Nemzetközi kereskedelmi elméletek

A nemzetközi kereskedelem fontosságára a merkantilista közgazdászok hívták fel a figyelmet a 16. és 17. században, amikor arról folyt a vita, hogy mi szolgálja leginkább a fejlődést, a gazdasági növekedést. A fiziokraták a fizikai értelemben vett terméktöbbletet, a fogyasztási javak gyarapodását, a természet és az emberi munka együttműködésének eredményét állították középpontba. Megítélésük szerint a társadalmi jólét alapvetően a rendelkezésre álló fogyasztási javak mennyiségétől függ. Ezzel szemben a merkantilisták a saját értékkel bíró nemesfémpénz (arany, ezüst) felhalmozását, a pénzbeli többlet keletkezését tekintették a nemzet gazdagodásának lényegeként. E felhalmozásban kiemelt szerepet szántak a kereskedelemnek és a kereskedőknek. A belföldi kereskedők magasabb árrése azonban csak a termelők, vagy a fogyasztók rovására jöhet létre, és nem gyarapítja az ország nemespénz-többletét. Ehhez külkereskedelmi többletre, azaz exporttöbbletre van szükség, amelynek megvalósításában nagy jelentősége van az állam gazdasági szerep vállalásának (Szentes, 2011).

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave