Bauer András, Berács József

Marketing


Magyarország külkereskedelmi forgalmának néhány jellegzetessége

Magyarország, méretéből adódóan is, nyitott gazdaságú ország, ahol a külkereskedelem a megtermelt jövedelemnek, a GDP-nek egyre nagyobb hányadát teszi ki. 2013-ban már 97%-os GDP-arányos exportot ért el az ország. (1.2. táblázat) A külkereskedelmi forgalom a 2008-as gazdasági válságig folyamatosan negatív egyenleget mutatott. Ezután azonban megfordult az irány, és részben az importkorlátozás, részben az exportösztönzés (kiemelten az autóipari beruházások) révén évről évre növekvő exporttöbbletet produkál. 2013-ban már 10,5%-kal haladta meg az importot. Az exporton belül kisebb, de növekvő arányú a szolgáltatás export.

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave