Bauer András, Berács József

Marketing


A tudományos kutatástól a marketinggyakorlatig

Korábban bemutattuk a tudománnyal szemben megfogalmazható négy fő elvárást Hunt (2002) alapján, majd a Marketing Science újság köré is csoportosuló kutatók néhány meglátását ismertettük (Winer–Neslin, 2014). A következőkben a marketingtudomány relevanciáját, gyakorlati hasznosságát vizsgáló kutatásból (Roberts–Kayanda–Stremersch, 2014) mutatunk be néhány eredményt. A kutatók alapkérdése az volt, hogy a marketingtudomány fejlődése, melyet a szakcikkek számával és színvonalával lehet leírni, hogyan kapcsolódik a gyakorlati élethez, illetve a vállalati marketingmenedzserek és mások miként értékelik azt? Valós problémákra, döntési helyzetekre ad választ, vagy önmagába fordulva az elméletet fejleszti. Természetesen ezzel sincs probléma, hiszen az ilyen kutatást nevezzük alapkutatásnak, amelyre nagy szükség van, amelyről még nem tudjuk, hogy mi a haszna, de 15-20 év múlva kiderülhet. A marketing viszont mint menedzsmenttudomány, a gyakorlati igényből született ún. alkalmazott kutatás, emiatt nagyon jogos ez a kérdésfelvetés.

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave