Bauer András, Berács József

Marketing


Új irányzatok a magatartás-kutatásban – Az identitásalapú magatartás

Számos meghatározottság mellett a fogyasztói magatartást sok darabból összerakott puzzle-höz vagy foltvarrott ágytakaróhoz is hasonlíthatjuk. Miközben számos olyan – rövid távon – változhatatlan tényező determinálja a konkrét vásárlási döntéseket, mint például a lakáshelyzet vagy az anyagi keretek, pusztán ezek alapján csak szegényes leírást tudunk a magatartásról nyújtani. Szinte minden termékkategóriában találhatók hasonlóan árazott versenyző termékek és szolgáltatások, s a közöttük történő választást gyakran csak a fogyasztók egyedi azonosulása dönti el. Az eldobható pelenkák piacán például a Libero márka alapvetően érzelmi pozicionálást (kedvesség, anyai szeretet) folytatott, szemben a Pampers teljesítményalapú (terméktulajdonságok, nedvszívás, racionális döntés) pozicionálásával. A fogyasztók vélhetően a márkák pozíciójával azonosultak, és – más tényezők mellett – ez motiválta döntésüket.

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave