Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Előállítás, felhasználás és képességek

A gazdasági cserék hagyományos megközelítése szerint a termelői és felhasználói képességek sohasem játszanak szerepet a cserében. A gyakorlat ugyanakkor azt mutatja, hogy a termelő és felhasználó vállalatok élnek annak lehetőségével, hogy együttesen teremtsék meg a fejlesztéssel és a képességgel kapcsolatos hatékonyság alapjait. Ennek megfelelően a képesség konstrukcióira úgy tekinthetünk, mint a bizonyos adottságok „befagyasztását” célzó kísérletre: az erőforrások egy bizonyos csoportját alkalmazzuk, hogy a tevékenységek egy bizonyos csoportját teljesítsük. Ezzel egyidejűleg egyes külső tevékenységekről, illetve erőforrásokról és azok fejlesztéséről bizonyos feltételezésekkel élünk. A K+F-tevékenységek, vizsgálatok és más tapasztalatok révén szerzett bázistudás így jóval mélyebb és átfogóbb, mint a látható, fizikai struktúra. Összességében tehát ugyanazzal a folyamattal állunk szemben, mint a termékeknél. A képességek egymásba ágyazódnak, alkalmazásaik összefonódnak. Ezzel egy időben bizonyos jellemzőik képességként jelennek meg (néha jól ismertek, néha jóval rejtettebbek), amelyeknek más képességekkel vagy erőforrásokkal együtt is felhasználhatónak kell lenniük. Az interakció folyamata során, ahol bizonyos tulajdonságok más, berendezéseket is magukba foglaló tulajdonságokkal kapcsolódnak össze, újra napvilágra kerülhetnek vagy felfedezhetővé válnak ezek a képességek.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave