Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Hálózati működés és üzleti kapcsolatok

A szoros interakciók egyik leglényegesebb eleme az idő. Ez magában foglalja a már lejátszódott események emlékeit, valamint a jövő cselekményeivel kapcsolatos várakozásokat. Ide tartoznak a részvevők kötelezettséggel, jogokkal, reményekkel kapcsolatos érzelmei is. Ebben az értelemben a kapcsolat a társadalmi struktúrák révén írható le. Ez ad lehetőséget arra, hogy minden bevont szereplő éljen hálózati kapcsolataival, így tevékenységei során megpróbálja kihasználni meglévő kapcsolatait. Ezek a kapcsolatok eltérő módon kötődhetnek meg. Létrejöhetnek klasszikus politikai indíttatással, hogy a szereplők valamire vagy valami ellen irányuló cselekedeteihez támogatást nyerjenek, de létrejöhetnek azért is, hogy erőforrásokat vagy kapcsolódó tevékenységeket kössenek össze egymással. A kapcsolatok számos tulajdonsággal rendelkeznek annak függvényében, hogy hogyan használhatók fel a hálózati tevékenységek során. Néhány használata már ismert, míg másoké rejtve marad. Így a kapcsolat olyan elem, amely egyaránt hozzájárul a merevséghez és a változatosság növekedéséhez.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave