Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Gyakorlati példa az interakciókra és a beágyazódott erőforrások cseréjére: Az IKEA „zöld” katalóguspapír iránti igénye

Az 1990-es évek kezdetén a világ egyik legnagyobb katalóguspapír-felhasználója új környezeti stratégiát fogalmazott meg. Ez a vállalat az IKEA volt, amely amellett, hogy a bútorgyártás és -forgalmazás egyik gigásza, egyben a világ legjelentősebb katalógusgyártója is. Az évenként 39 kiadásban, közel 100 milliós példányszámban megjelenő katalógusainak köszönhetően az IKEA közel 40 000 tonna LWC (kis máztartalmú) papírt vásárol csak a főkatalógusok előállításához. Ezt egészítik ki a szezonális katalógusok és más nyomtatott kiadványok. A fentieknek köszönhetően az IKEA-t kiemelkedő vevőként tartják számon mind az LWC, mind pedig az ettől eltérő minőségű nyomópapírgyártó vállalatok körében (Hildorsson, 1993).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave