Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

A kutatók már többször felhívták a figyelmet arra, hogy a vevők és beszállítóik12 egymásrautaltsága a szervezetközi marketing fontos jellemzője (Webster, 1979), s az ipari vállalatok olyan megrendelő-beszállító kapcsolatokat építenek ki, amelyek gyakran nagyon szorosak, komplexek és hosszú távúak. Ennek ellenére e kapcsolatok természetét – egészen mostanáig – igen alacsony érdeklődés kísérte a szakirodalomban (de Monthoux, 1975; Blois, 1972; Håkansson és Wootz, 1979). A marketingterület szakemberei az eddigiekben inkább annak elemzésével foglalatoskodtak, hogy megismerjék azt a (szintén komplex) folyamatot, ahogyan egy megrendelő vállalat a beszerzési döntéseit meghozza, és hogy miként tudja a beszállító vállalat ezt a döntéshozatali folyamatot saját érdekei szerint befolyásolni.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave