Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az interakciós modellen alapuló megközelítés

Ez a modell a megrendelő-beszállító között kialakuló kapcsolatra mint két aktív szereplő között létrejövő jelenségre tekint. Ez alapvetően más megközelítés, mint a hagyományos marketingfelfogás, amely azt vizsgálja, vajon miképpen reagál a piac egésze egy adott beszállító ajánlatára. Az interakciós modell szerint a megrendelő és a beszállító egyaránt kezdeményezően léphet fel az üzleti partnerek keresése során. Sőt azt is feltételezi, hogy nagy valószínűséggel mindkét félnek adaptálnia kell saját folyamatait vagy a termék előállításához használt technológiát annak érdekében, hogy az együttműködő partnerek összecsiszolódjanak egymással. Egyik fél (azaz sem a vevő, sem a beszállító) sem képes egyoldalúan módosítani tevékenységén anélkül, hogy konzultálna partnerével vagy legalább megfontolná a vele szemben álló felek erre adandó, várható reakcióit. Ezért a szervezetközi marketing és a beszerzés tulajdonképpen leginkább a megrendelő-beszállító kapcsolatok menedzsmentjeként fogható fel.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave