Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Ötödik szakasz: A végső stádium

Az együttműködésnek ezt a szakaszát stabil piacokon csak hosszú idő után éri el a kapcsolat. A kapcsolatnak e végső stádiumában az üzleti folyamatok intézményesülése túllép a kapcsolat határain, olyan rutinok kialakulásához vezet, melyek már nemcsak az adott kapcsolatban érvényesek, hanem az egész iparágat befolyásolják: e rutinok az iparág működési szabályaivá válnak. A jelenség nem az általánosan elfogadott kereskedelmi feltételekkel függ össze, sokkal inkább azzal, ahogyan a szereplők a legjobb üzleti gyakorlatról gondolkodnak. Gyakran történik meg ilyen esetekben, hogy amennyiben egy vállalat megpróbál kitörni a végső stádium, az intézményesített működés szabályaiból, akkor azt nemcsak az a partnercég bünteti, amellyel fenntartott kapcsolatban ezek a szabályok eredetileg kialakultak, hanem a piac más szereplői is szankciókkal sújtják (Ford, 1978).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave