Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

B2B-típusú üzleti helyzetekben a vállalatok közötti diadikus kapcsolatoknak mindent felülmúló jelentőségük van. Az üzleti gyakorlat terén az elmúlt időszakban végbement új fejlemények arra hívják fel a figyelmet, hogy az üzleti kapcsolatok megértése érdekében az eddigieknél nagyobb figyelmet kell fordítanunk a diadikus üzleti kapcsolatok tartalmának megértésére s arra a kontextusra, melyben a felek közötti együttműködés végbemegy. A szerzők cikkükben a kapcsolatok egyik fontos tartalmi jellemzőjének, az összekapcsolódottságnak a mélyebb megértését tűzik ki célul. Annak érdekében, hogy e koncepció kidolgozottságának megfelelő fokát igazolja s ezzel a koncepció empirikus igazolását megadja, a tanulmány egy érvényességi vizsgálat eredményeiről is beszámol. A szerzők néhány konkrét, az összekapcsolódottság mérésére alkalmas mutatószámot is meghatároznak. Végül a cikk az üzleti kapcsolatok működésének hálózati kontextusára vonatkozó kutatási irányok felvázolásával zárul.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave