Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Üzleti hálózatok és diadikus üzleti kapcsolatok

Az üzleti hálózatok az európai marketingkutatók egy csoportja számára már jó ideje központi kutatási kérdésként jelennek meg (például Ford, 1990; Gadde és Mattsson, 1987; Håkansson és Johanson, 1993). E kutatók egy, az eddigi ismereteinkhez illeszkedő koncepcionális keret kidolgozásán tevékenykednek. Eközben a hivatkozott kutatók megpróbálják kiterjeszteni a kétoldalú társadalmi kapcsolatokra és a társadalmi cserehálózatokra kidolgozott elméletet (Cook és Emerson, 1978; Emerson, 1972) a diadikus üzleti kapcsolatokra és az üzleti hálózatokra. A következőkben megvizsgáljuk az üzleti hálózatok természetét, elemezzük az üzleti hálózatokban működő vállalatokat, s ennek során mindkét elméleti fogalomra adunk egy lehetséges, kezdeti értelmezést.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave