Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Vállalatok az üzleti hálózatokban

Hálózati kontextus és stratégiai hálózati identitás. Nyilvánvaló, hogy a szereplők még azokról a hálózatokról is csak korlátozott ismerettel rendelkeznek, amelyekben léteznek (Emerson, 1981; Håkansson és Johanson, 1993). Ez nemcsak abból fakad, hogy a hálózat folyamatosan növekszik, terjeszkedik, s az adott szereplőtől távoli szereplőket is magában foglal, hanem a hálózati kapcsolatoknak és a közöttük lévő összeköttetéseknek a láthatatlanságából, rejtőzködő jellegéből is adódik. A hálózat az egymással összeköttetésben lévő kapcsolatok révén határtalan mértékben bővíthető, s ez minden üzleti hálózat esetében önkényessé teszi a határvonalak meghúzását. A szükséges elemzések elvégezhetősége érdekében azonban hasznos a hálózati horizont fogalmának értelmezése. Ez megmutatja, meddig terjedt ki egy konkrét hálózati szereplő látóköre, értelmezése a hálózatban. Egy adott szereplő hálózati horizontjának alakulását befolyásolja az, hogy mennyire tapasztalt az adott szereplő, és hogy milyen strukturális jellemzőkkel bír a hálózat. Az adott szereplő hálózati horizontja időben szükségszerűen változik – egyszerűen azért, mert az üzlet folyamatosan zajlik, s ez a tapasztalatok állandó bővülését is magával hozza. Egyben persze arra is egyértelműen rámutat, hogy bármilyen üzleti hálózatról legyen is szó, a határvonalak kijelölése mindig önkényes és alapvetően a szereplő nézőpontjától függ.22

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave