Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

A kapcsolat és a hálózat fogalmait az üzleti gyakorlatról szóló tudományos közélet széles körben használja, de ma már a gyakorló vezetők közötti megbeszéléseken is elhangzanak ezek a kifejezések. A jelen tanulmány elsőként az üzleti hálózatok és kapcsolatok kiemelt jellemvonásait mutatja be, majd külön hangsúlyt helyez a gyakorlati szakemberek számára releváns kérdések tárgyalására. A tanulmány legfontosabb mondanivalója, hogy e kérdések megértéséhez számos alapvető, az üzleti hálózatok természetéből fakadó ellentmondás felismerésére és megértésére van szükség. A tanulmány felfedi ezeket az ellentmondásokat és részletesen tárgyalja azok gyakorlati következményeit. Az ellentmondások tárgyalását a szerzők arra használják fel, hogy megválaszolják azt a központi kérdést, hogyan kellene együttműködniük az üzleti hálózatok szereplőinek.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave