Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A hálózat első paradoxona és az üzleti világ

Az első hálózati paradoxon következtében a hálózat vállalatai nem cselekedhetnek szabadon, pusztán saját céljaik vagy az éppen felmerülő egyedi körülményeiknek megfelelően. Nem másoktól elszigetelten vagy valamilyen általános, „egy mindenki ellen” típusú környezetben működnek. Valamennyi vállalat gondolkodása és lépései csak az önmagukban is jelentős partnerek és kapcsolatok struktúrájában érthetők meg teljes mértékben. Mind a vállalatok, mind a kapcsolataik azokkal a tapasztalatokkal és erőforrásokkal „terheltek”, amelyeket korábbi interakcióik és befektetéseik során hoztak létre. Az üzleti hálózat története folyamatként értelmezhető – olyan folyamatként, melynek során a résztvevők időt és pénzt szentelnek a különböző fizikai és emberi erőforrások kiépítésére, átalakítására, fejlesztésére, azok megértésére, összekapcsolására és kombinálására. Az üzleti hálózatnak egyedi és intenzív, gazdasági, technológiai és társadalmi dimenziókkal jellemezhető struktúrája van.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave