Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A hálózat második paradoxonának szemléltetése

Az ismert svéd telekommunikációs vállalatnak, az Ericssonnak és partnerének, a legnagyobb svéd telefontársaságnak, a Teliának a példája jól illusztrálja a második paradoxont. A két vállalat között 100 éve szoros kapcsolat áll fenn, és ez a kapcsolat mindkettőjükre jelentős hatással van. 1920-ban fejlesztették ki első közös automatarendszerüket. Az AXE-rendszer, amelyet az Ericsson a Teliával együtt hozott létre, nagy hatással volt a vállalat nemzetközi versenyképességére is. Később e kapcsolat keretei között mobiltelefonokat is fejlesztettek. Ennek alapján nyilvánvaló, hogy ezt a kapcsolatot mind az Ericsson, mind a Telia formálta. A kapcsolatoknak azonban mindig olyannak kell lenniük, hogy illeszkedjenek az együttműködő partnerekhez és azok közös stratégiájához. Amikor például a mobiltelefonok számára bevezetik a GSM-rendszer egy új verzióját, az Ericssonnak valamennyi nagy megrendelő partnerének igényeit figyelembe kell vennie, amelyek közül a Telia csak az egyik. A Telia számára pedig fontos, hogy az Ericsson által tervezett új verzió kompatibilis legyen azokkal, amelyeket más beszállítói, például a Nokia, hoznak létre.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave