Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Befolyást gyakorolni és befolyásolva lenni

A befolyásolással kapcsolatos kérdések a hálózat második paradoxonához kapcsolódnak. Ahhoz a párhuzamos jelenséghez, mely szerint a vállalat egyszerre képes befolyásolni üzleti kapcsolatait, miközben kapcsolatai őt is folyamatosan befolyásolják. A vállalatnak oly módon kell kezelnie interakcióit, hogy segítségükkel felfedezze az összefüggéseket saját és a kapcsolataiban aktivizált erőforrások között. Ez nem pusztán azt jelenti, hogy a vállalatnak meg kell próbálnia megérteni, hogyan függ a hálózat más tagjaitól. A szükséges szemlélet nem sajátítható el, ha a világot versenytársak, fogyasztók és beszállítók egyszerű csoportjaként értelmezzük. A vállalatnak az interakciói során arra kell törekednie, hogy azt értse meg, hogyan működik hálózata a hozzákapcsolódó partnerek szempontjából, hogyan látják ők a saját és a szóban forgó vállalat hálózati pozícióját.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave