Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

Az elmúlt években a beszállítói kapcsolatok menedzselésével foglalkozó tanulmányok sokasága jelent meg a tudományos és a gyakorlati fókusszal rendelkező szakirodalomban. A tanulmányokban megfigyelhető legjelentősebb változás a tranzakcióorientált működési mód felől a vevő-beszállító kapcsolatok kapcsolatorientált, interakciós modellje felé történő elmozdulás. Tanulmányunk a beszállítói kapcsolatok menedzsmentjének természetét vizsgálja felül, mégpedig az erőforrások, ezen belül is az ezek felhasználásával a megrendelő és a beszállító vállalat között kialakuló érintkezési felület, az ún. erőforrás-interfész szempontjából. Annak alapján, ahogy a kapcsolat központi vállalata hozzáférhet a beszállítójának erőforrásaihoz, a tanulmány négy erőforrásinterfész-típus megkülönböztetését javasolja. Ez a négy érintkezésifelület-típus különböző célokat szolgál és különféle következményekkel is jár, akár a statikus (termelékenységgel kapcsolatos), akár a dinamikus (innovativitással kapcsolatos) hatékonyságot állítjuk vizsgálódásunk középpontjába. Tanulmányunk végén rámutatunk a különböző beszállítói interfészek kiépítésének és fenntartásának költségeire és előnyeire is. Az elemzésünkből származó fő következtetésként azt fogalmazhatjuk meg, hogy termelékenységi és innovációs céljaik elérése érdekében a megrendelő vállalatoknak a beszállítóikkal fenntartott kapcsolataikban sokféle interfészt kell párhuzamosan kiépíteniük és működtetniük.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave