Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Bevezetés

Az Industrial Marketing Management című szakfolyóirat 1997-es különszámát a szerkesztők a korszerű beszállítói kapcsolatok témakörének szentelték (Sheth és Sharma, 1997). Az ebben megjelenő elemzések egyik következtetése az volt, hogy a beszerzés fókusza „drámai mértékben elmozdult” a tranzakciók felől a kapcsolatorientált megközelítés irányába. Sok korábbi publikáció tartalmazott már hasonló megállapításokat a megrendelő-beszállító együttműködésének változó karakteréről (Carlisle és Parker, 1989; Gadde és Håkansson, 1993; van Weele és Roszemeijer, 1996). Az ezekben a cikkekben korábban annyira favorizált távolságtartó együttműködési modellt a szakemberek ma már egyáltalán nem tartják ideális kapcsolati formának. Ellenkezőleg, az elemzések fókuszába azoknak az előnyöknek a vizsgálata került, melyek az együttműködő jellegű kapcsolatok révén realizálhatóak. A beszállítókkal való partnerség került a viták középpontjába. Mégis mind a mai napig sokan éreznek bizonytalanságot akkor, amikor az ilyen jellegű együttműködések konkrét feltételei vagy az azok segítségével megszerezhető konkrét előnyök kerülnek szóba. Minahan (1998) szerint „teljes a zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy mi is pontosan a partnerség”. Sheth és Sharma (1997) véleménye ugyanakkor az, hogy a versenyelőny jövőbeli forrása egyértelműen az lesz, milyen kapcsolattípusokat tud egy-egy vállalat a maga számára kiépíteni és biztosítani.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave