Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Érintkezési felületek a kapcsolatban: Középpontban az erőforrások

Termékek előállításához, szolgáltatások nyújtásához, különböző bonyolult rendszerek összeállításához stb. a vállalatok az erőforrások széles körét kell, hogy felhasználják. Egyetlen vállalat sem birtokolhatja a számára szükséges valamennyi erőforrást. Egy vállalatnak mind a belsőleg ellenőrzött, mind a külső partner révén hozzáférhető erőforrások egyaránt fontosak. Az erőforrásoknak két oldala van, mivel értéküket egyaránt meghatározza az a mód, ahogyan az illeszkedik a termelő és a felhasználó működési kontextusába (Loasby, 1998). A termelő és a felhasználó jellemzően két eltérő vállalat. Az erőforrások, valamint az, ahogyan kifejlődnek, illetve ahogyan felhasználjuk őket, alapvetően meghatározzák a vállalatok statikus és dinamikus hatékonyságát. A vállalatok termelékenységét az adott időben rendelkezésre álló erőforrás-kombinációk felhasználásának hatékonysága határozza meg, míg az innovativitás az erőforrások új kombinációinak időben történő kifejlesztésével áll kapcsolatban.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave