Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Termelékenység

Az SB esete jól illusztrálja a beszállítói erőforrások különböző érintkezési felületeken keresztül történő biztosításának gazdasági következményeit. A különböző interfésztípusok létrehozása és fenntartása a beszállító számára is költségekkel jár. Ezek a költségek tükröződnek a beszállító áraiban. A standardizált interfész típusa nyújtja a vevő számára a legjobb lehetőséget arra, hogy kihasználja a nagy volumenű, méretgazdaságos beszállítói működésből származó előnyöket. Gyakran előfordul, hogy a vevő számára az a legcélravezetőbb, ha a távolságtartó együttműködési típust választja, azaz alkalmazkodik az piaci standardokhoz, még akkor is, ha az más területeken az indirekt költségek jelentős növekedését hozhatja magával. A specifikált érintkezési típus csak korlátozott mértékben teszi lehetővé a termelékenységi előnyökből fakadó haszon realizálását, mivel az komoly korlátok közé szorítja a beszállító működését. A fordító interfész típusa esetében lehetőség nyílik a méret- és a választékgazdaságosság által biztosított előnyök párhuzamos realizálására, ami a vevőnek nyújtott alacsonyabb árban is megjelenhet. Az interaktív érintkezési felület pedig közös erőfeszítéseket igényel, ami azzal a lehetőséggel jár, hogy azok pozitív módon befolyásolják mindkét fél költségstruktúráját. Ez egyben azt is jelentheti, hogy nő a közvetett költségek csökkentésének lehetősége is.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave