Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

Bár a legújabb tudományos munkák az üzleti kapcsolatok terén a kapcsolatok minőségét gyakran fontos kérdésként tárgyalják, különös tekintettel a beszállítók értékelésének jelenségére, még mindig kevés empirikus kutatás készült erre a fontos fogalomra vonatkozóan. Ebben a tanulmányban a szerzők részletesen elemzik a kapcsolat minőségének lehetőségeit és annak lehetséges előzményeit, azaz az ügyfél felé fenntartott kapcsolat közvetlen és közvetett funkcióit. Egy 230 vevő által kitöltött, kérdőíves empirikus kutatásra támaszkodva a szerzők bemutatják, hogy egy kapcsolatban a szállító közvetlen és közvetett funkcióteljesítésének mértéke pozitív hatással van a kapcsolat ügyfél által észlelt minőségére. Ez a hatás különösen erős, ha az ügyfél könnyen helyettesítheti a szállítót, vagy más szavakkal, ha a szállító szembesül a konkurenciával. A szerzők tárgyalják a kutatási eredményeket, és azok menedzseri jelentőségét is bemutatják a vevő és a szállító szervezetek döntéshozói számára egyaránt.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave