Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Mérések

A jelen tanulmányban alkalmazott skálákat vagy kifejezetten ehhez a tanulmányhoz fejlesztettük, vagy már létező skálákból dolgoztuk át úgy, hogy megfeleljenek a kutatási céloknak. Első lépésként a próbakérdezéshez összeállított kérdéssort készítettük el, amely szakirodalmi áttekintésen, valamint 5 hosszabb interjún alapult. Az interjúk a marketing és beszerzési osztály emberei közül azokkal készültek, akik felelősek voltak a beszállítói-megrendelői kapcsolatok menedzseléséért. A skálák megfogalmazását 8 beszerzési menedzserrel készített próbakérdezés keretében finomítottuk (hárman közülük már részt vettek az interjúkon). Átlagosan 50 perc hosszú személyes interjúkat készítettünk. Minden skálát előteszteltünk 3 egymást követő forduló során. Minden egyes fordulóban 2-3 interjúalanyt kértünk fel a kérdőív kitöltésére. A menedzserek megválaszolták a kérdéseket, és megosztották velünk minden egyéb, a témával kapcsolatos észrevételüket és gondolatukat. A skálakérdéseket minden egyes forduló után felülvizsgáltuk. A harmadik forduló végén a válaszadók visszajelzései alapján a skála egyes tételei már világosak, egyértelműek és relevánsak voltak.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave