Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

Magától értetődő, hogy egy vállalat vevői és beszállítói kapcsolatainak hatékony tervezése és menedzsmentje mennyire fontos. Mégis relatíve kevés olyan kutatási eredményt publikáltak eddig, amely valóban segíti az e kérdésben rejlő elméleti és gyakorlati problémák megoldását, s ezzel akár a tudomány előrehaladását vagy a mindennapi menedzsmentfeladatok jobb megértését. A tanulmány az interakciós megközelítés és a hálózatok szemszögéből tárgyalja a témát, kritikus szellemben mutatja be az eddig kifejlesztett, vevői és beszállítói portfóliók elemzésére alkalmas modelleket, és azt vizsgálja, milyen következményekkel jár az ilyen portfóliómenedzsment jellegű megközelítések alkalmazása a kapcsolatmenedzsmentre. A szerzők a kapcsolati portfóliók létezését a hálózati elmélet kontextusában tekintik át és arra a következtetésre jutnak, hogy e portfóliók a hálózatok értelmezésének és elemzésének új, alternatív megoldását jelenthetik, s hogy a sikeres kapcsolatmenedzsment kulcsfontosságú eszközeivé is válhatnak.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave