Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Bevezetés

Azt a felismerést alapul véve, hogy mind a vevők, mind a beszállítók a vállalati vagyon értékes elemeinek tekinthetők (Cunningham, 1982; Cunningham és Homse, 1982), a marketingkutatások fókuszába manapság a kapcsolatok fejlesztésének és menedzsmentjének kérdésköre került. A vevői és beszállítói kapcsolatok különböző megközelítések – így a B2B-marketing, az ellátásilánc-menedzsment, a szolgáltatásmarketing és legújabban a fogyasztási cikkek marketingjének – területéről kaptak jelentős figyelmet (Håkansson, 1982; Grönroos, 1983; Turnbull–Valla, 1986; Dwyer és szerzőtársai, 1987; Gummesson, 1987, 1999; Frazier és szerzőtársai, 1988; Ford, 1990, 1997; Ford és szerzőtársai, 1998; Morgan–Hunt, 1994; Möller–Wilson, 1995). A megszületett különböző modelleket a kulcs- vagy globális ügyfélkezelési rendszerek bevezetésével, kiemelt beszállítói státuszok alkalmazásával vagy éppen az egyes kapcsolatmenedzsment-rendszerek alkalmazásával teszik a gyakorlatban is hasznosíthatóvá. A kulcsügyfelek meghatározása, a preferált beszállítók és a kiemelt jelentőségű kapcsolatok kiválasztása azonban sokszor nagyon problémás – ez az a pont, ahol a portfólióelemzés és a kapcsolatmenedzsment jelentős mértékben hozzájárulhat a menedzsmentképességek fejlődéséhez.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave