Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Társadalmi berendezkedés

Azon túl, hogy elemeztük a piaci szerkezet (horizontális elemzés) és az ellátási láncban elfoglalt hely (vertikális elemzés) befolyásoló szerepét a két vállalat kapcsolatára vonatkozóan, szükség van még egy szélesebb körű vizsgálatra is: ez a társadalmi berendezkedés hatásainak feltárása. Ez különösen igaz a nemzetközi üzleti kapcsolatokra, ahol az általános percepciók és attitűdök esetleg komoly akadályát képezhetik egy kapcsolat kialakításának vagy fejlesztésének. Például ilyen helyzet adódhat, amikor egy országban előnyben részesítik a hazai eladókat, vagy amikor előítéletek sújtanak bizonyos országokból származó partnereket. A nemzetközi kereskedelmet hátrányosan érintő belső szabályozások szintén negatív példaként szolgálhatnak. Vannak olyan szabályok is, amelyek csak egy-egy iparágat vagy termékfajtát érintenek, illetve korlátozzák ezek kereskedelmét. Például egy cégnek, amely még soha nem szállított autóipari vállalatoknak, meg kell tanulnia az iparág sajátos „nyelvét”, ha be akar lépni erre a piacra.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave