Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Konklúzió

A tanulmány egy, a B2B-piacokon központi jelentőségű kérdést vet fel: a kapcsolatok menedzselésében rejlő elméleti és gyakorlati kihívásokat, köztük a kapcsolatok egyedi, valamint a köztük lévő kölcsönhatásokat is figyelembe vevő hálózati alapú elemzésének problémáját. A témakör bemutatása során rávilágítottunk arra, hogy a kapcsolati portfóliók és hálózatok elemzése miképpen biztosíthat fontos stratégiai információkat a vállalat tervezési folyamataihoz és hogyan válhat az a sikeres kapcsolatmenedzsment kulcsává. A kapcsolatok portfólióelemzése képes azonosítani azokat a kulcsfontosságú vevőket, akiket mindenképpen érdemes bevonni a vállalat kulcsügyfél-kezelési programjába, és azt is megmutatja, hogy más szempontok szerint melyek azok a vevők vagy éppen beszállítói kapcsolatok, amelyekre kiemelt figyelmet kell fordítani. A kapcsolatelemzés hálózati perspektívába helyezése a kérdéskört átfogó, stratégiai kontextusba helyezi azáltal, hogy kiemeli a hálózat valamennyi kapcsolati partnere között zajló együttműködések, kölcsönhatások jelentőségét. A kapcsolati portfólió elemzésének ugyanakkor korlátjai is vannak, s ezek közül a legfontosabb az elemzés során használt értékelési kritériumokkal kapcsolatos.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave