Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A szervezeten belüli struktúra és folyamatok átalakítása

Összhangot kell teremteni a közvetlen ügyfélkezeléssel foglalkozó és az ügyfélkapcsolatok koordinációjáért felelős front office és a háttértámogatást nyújtó back office között, amely a termékek és szolgáltatások kombinálásával különböző megoldásokat dolgoz ki. A back office felelőssége, hogy „létrejöjjön a standardizált vagy moduláris összetevők platformja, amelyek jóval alacsonyabb költséggel használhatók fel az integrált megoldások részeként” (Davies és szerzőtársai, 2001: 18). Valóban, a „sikeres integrált megoldásokat kínálók, mint például az ABB, az IBM és a Nokia átvészelték a kényelmetlenségeket és átrendezték a szervezetüket. Erős front end egységeket hoztak létre, amelyek az integrált megoldások fejlesztéséért és szállításáért felelősek, és új fókuszt adtak a termelő egységeknek mint a megoldások back end támogatóinak, illetve erős központokat alakítottak ki a kettő között” (Foote és szerzőtársai, 2001: 4). A szervezet megfelelő működése vonatkozik a frontvonal és a háttér közötti kommunikációs módszerekre is, a köztük végbemenő folyamatok létrehozásán keresztül. Az IBM-nél tizenhárom, vállalaton belüli folyamat létezik a nagyon bonyolult ügyfélkapcsolatok menedzselésére (Galbraith, 2005). Ezeken felül szükséges egy stratégiai központ létrehozása, amelynek központi vezető csapatként meghatározó szerepe van (Davies és szerzőtársai, 2001). De nem egyszerű a választás a között, hogy legyen-e egy különálló csapat kifejezetten az integrált megoldásokra, és aközött, hogy e megoldások fejlesztése történjen a vállalaton belül, mivel mindkét megoldásnak megvannak az előnyei és a hátrányai is (Cornet és szerzőtársai, 2000). A különálló csapat lehetőség ad arra, hogy az adott szervezetnek egyfajta kultúrája és világos identitása alakuljon ki, azonban „egy önmagában álló divízió létrehozása megteremti annak lehetőségét, hogy az üzleteket kevesebb kockázattal éljék meg, és megkerüljenek számos, a változásból adódó akadályt, amelyekkel alaphelyzetben szembekerülnének, s ezáltal felgyorsuljon az integrált megoldások üzletágának fejlődése” (Cornet és szerzőtársai, 2000: 10).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave