Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az üzleti kapcsolatok mint beruházások

Az első és egyben a legszembetűnőbb összefüggés az üzleti kapcsolatokba történő beruházások kérdése. Valamennyi tanulmány kiemeli, hogy a vállalatok nagyon sokat ruháznak be az üzleti kapcsolataikba, a beszerzési oldalon éppúgy, mint ahogyan az értékesítési oldalon. Minden üzleti kapcsolat komoly beruházásokat igényel, mivel a fejlesztése időt és jelentős számú munkaórát követel. A vállalat számára a meglévő üzleti kapcsolatok egyszerre költségesek és értékesek is egyben. Egy új üzleti kapcsolat létesítése költséges és megfontolandó. Hasonló a helyzet, ha a vállalat meg kíván szüntetni egy üzleti kapcsolatot. Egy üzleti kapcsolat teherré is válhat, fekete lyukká alakulhat. Az üzleti kapcsolatokba történő beruházásokra hosszú távú szemlélettel kell tekinteni, és arra is szükség van, hogy a számviteli rendszer ennek megfelelő módon kezelje ezeket a beruházásokat. Ebben az összefüggésben az üzleti kapcsolatoknak fontos stratégiai hatásuk van és azt is befolyásolják, hogy a vállalat miként alakítja ki a vezetői számviteli rendszerét.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave