Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az üzleti kapcsolatok típusai

Az üzleti kapcsolatot olyan folyamatként lehet meghatározni, amelyben két vállalat vagy más típusú szervezet „adott időre vonatkozó, erős és széles körű társadalmi, gazdasági, szolgáltatási- és technikai kötelékeket alakít ki azzal a szándékkal, hogy csökkentse a teljes költségeket és/vagy növelje az értéket, ezáltal közös előnyöket érve el” (Anderson és Narus, 1991: 96). A folyamat fogalma azt sugallja, hogy a kapcsolatok változatos tulajdonságokat mutatnak (Day, 2000; Ford, 1980). Üzleti tevékenységük során a vállalatok különböző típusú vállalatokkal és egyéb szervezetekkel építenek ki kapcsolatokat, mert azok közvetlenül vagy indirekt módon hatással vannak teljesítményükre. Egy tanulmány arról számol be, hogy a cégeknek átlagosan tíz fontos üzleti kapcsolata van (Håkansson és Henders, 1992). A potenciális kapcsolatok különböző típusait kategorizálni lehetne a cégek értékhálói alapján (Brandenburger és Nalebuff, 1997).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave