Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Hálózatok és hálózatmenedzsment

A korábbiakban már kifejtettük, hogy a vállalatok közötti kapcsolatok izolált vizsgálata sem elméleti, sem pedig menedzseri nézőpontból nem kívánatos. A kapcsolatokat más szervezetek is befolyásolják, így például azok, amelyekkel az érintett felek kölcsönhatásba kerülnek, és így e szervezetek is hatással vannak a kétoldalú interakcióra. A korai IMP-kutatások főként a kétoldalú kapcsolatokat vizsgálták, a Håkansson (1982) kötetében megjelent elméletek és empirikus kutatások jelentős része is olyan kapcsolatokra vonatkozott, amelyeknek két résztvevője van. Ez az alkalmazott módszertan következménye és annak a határozott döntésnek az eredménye volt, hogy a kutatások kezdetben a kétoldalú (diadikus) kapcsolatokra koncentráljanak, annak tudatában, hogy a kapcsolatok gyakran, ha nem is mindig, komplexen összekapcsolódó rendszerek. Turnbull és Ellwood (1984) például bevonta a kutatásába a nemzetközi értékesítési kirendeltségeket és képviselőket, és így alakított ki egy háromoldalú interakciókat feltáró modellt.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave