Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Összefoglalás

Az üzleti kapcsolatokat és a hálózatokat már sokan vizsgálták. Ezeket a vizsgálatokat különböző elméletek és módszerek segítségével, különféle szinteken végezték el, eltérő eredményekre és következtetésekre jutva. Ez a sokszínűség elősegíti a kapcsolatok és a hálózatok kialakulásának, dinamikáinak és hatásainak jobb megértését. A sokszínűség azonban problémákat is okoz az eredmények összehasonlításában és integrálásában, illetve akkor, amikor a vizsgálatok során felhalmozódó tudásra alapozott, általános érvényű elmélet kidolgozásáról van szó. Cikkünkben ezért olyan gondolkodási keretet mutatunk be, mely áttekintést nyújthat a kutatások során eddigiekben használt eltérő elemzési szintekről, az alkalmazott különböző elméleti és menedzsmentnézőpontokról úgy, hogy rendszerezett módon mutatja be az elemzések konkrét tárgyát. A szintetizálás segítheti a kutatókat abban, hogy a business-to-business piacokon végzett kutatások puzzledarabjait egységes képpé állítsák össze.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave