Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Az interakció empirikus megközelítése

Az üzleti életben az interakciók számos formában mennek végbe. Néhány hosszú múlttal rendelkezik, bizonyos esetekben pedig spontán folyamatokról beszélhetünk. Egyes interakciók nagy volumenű termékmozgáshoz kapcsolódnak, mások viszont nem köthetők fizikailag is megragadható termékhez. Néha az interakció komplikált technológiai problémamegoldást is magában foglal, máskor az interakció ebből a szempontból igen egyszerű. A variációk száma megszámlálhatatlan. Amennyiben az interakciók e gazdagságáról rendszerezett képet szeretnénk alkotni, a bemutatást egy olyan típussal kell kezdeni, mely a gazdasági működés szempontjából központi jelentőségű. Ez a kategória azt az interakciós folyamatot ragadja meg, amely az együttműködő partnerek számára annyira fontossá válik, hogy annak kezelése kvázi szervezeti jellemzőket igényel, azaz az interakció üzleti kapcsolattá válik (Blois, 1972). Az interakciónak ez a típusa jellemzően több évre tekint vissza és számos tevékenységet, erőforrást, szereplőt és problémamegoldási típust foglalhat magában. Egy ilyen interakciótípusnak, az üzleti kapcsolatnak a kialakulása a következőképpen mehet végbe:

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave