Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Interakció és idő

Az üzleti interakciót egy folyamatként határoztuk meg, amely időben megy végbe, s ahol az idő többféleképpen és beágyazottan jelenik meg. Az idő mind a kapcsolat résztvevői, mind annak elemzői számára jelentős lehetőséget és problémát is rejt. Az interakciót időben gyakran egymás után ismétlődő, összefüggő események sorozataként határozhatjuk meg, ám az interakció folyamatát az idő szempontjából nagyon nehéz lehatárolni és szakaszolni. Az interakció nem rendelkezik egy könnyen azonosítható kezdő- vagy végponttal. Ez egyben azt is jelenti, hogy amikor egy interakciót vizsgálunk, az abban tapasztalt folyamatokat – a vizsgálat helyétől és idejétől függetlenül – csakis folyamatában, s ezáltal a múlt folytatásaként értelmezhetjük. Igaz ez akkor is, ha egy nyilvánvalóan új vállalattal kapcsolatos interakciókat vizsgálunk, de abban az esetben is, ha a vizsgált interakció egy régóta élő üzleti kapcsolatban zajló standard termék legutóbbi aktuális beszállítási folyamatára vonatkozik.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave