Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Interakció és térbeliség

Az interakció és ennek alapján az üzleti kapcsolat önálló szubsztanciaként való értelmezése a térbeliség szerepének vizsgálatát is fontossá teszi. Az interaktív tartalomból következően minden egyedi interakciós folyamat relatív térbeli helyzete, kiterjedése is jelentőséggel bír. Minden interakció hatással van arra, hogy a szereplők, erőforrások és tevékenységek egymáshoz képest hogyan helyezkednek el (Johanson és Mattsson, 1988; Henders, 1992). Egy adott interakció folyamatának másokhoz viszonyított relatív pozíciója a térben befolyással bír számos további térbeli jellemzőre is, melyek közül a földrajzi elhelyezkedés csak egy, bár talán a legnyilvánvalóbb. Az interakció további olyan jellemzői, melyeknek térbeli aspektusai fontosak lehetnek, a következők: az aktivizált vagy éppen újólag létrehozott tudás, az interakció során mobilizált és befolyásolt erőforrások, valamint a végrehajtott tevékenységek térbeli jellemzői; az ezek közötti interakció formái és intenzitása, valamint ennek térbeli mintái; a tudás, az erőforrások és a tevékenységek közötti interakciók által generált költségek és előnyök nagysága és azok térbeli jellemzői.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave