Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Térbeliség és rutin az interakcióban

Egy adott szereplő a vele folyamatos kapcsolatban lévő partnerekkel fenntartott interakcióinak nagy részét többé-kevésbé rutinizált módon kezeli. Ilyen rutinizált interakcióelemek közé tartozik például a normál szállítások kezelése, a szokásos szolgáltatáselemek nyújtása, azok ellenértékének kifizetése. E normál interakciók jelentősen különbözhetnek azoktól a tudatosan vagy spontán módon kialakuló interakcióelemektől, amelyek képesek gyökeresen megváltoztatni az egyes kapcsolatok jellemzőit vagy a közöttük levő viszonyt. A rutin jellegű interakciók az egyes vállalatok, illetve azok kiterjedt hálózatának tagjai közötti formális és informális szabályok kifejlődéséhez vezethetnek. Ezek a szabályok minden szereplő számára rögzítik, mit és hogyan kell tenni. Minden ilyen – formális vagy informális, legális vagy illegális – szabály hatásában közös, hogy azok a hálózat számos szereplőjére érvényesek és egyértelműen különválasztják a „beavatottakat” és „külsősöket” (Kriesberg, 1955; Palamountain, 1955). Jellemző példák e kialakuló, rutin jelleggel működő szabályokra az etikai normák, a kereskedelmi és szerződéses feltételek, a jogi szabályozás és ügykezelés, a piacmegosztás és a díjszabás.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave